Vän av ordning, del 1

I den här serien ska jag försöka hitta de roligaste vännerna av ordning, dvs för det mesta knökkonservativa figurer som har bestämda uppfattningar om hur samhället bör vara ordnat (och med ordnat menar man för det mesta ordnat i raka linjer och geometriska figurer). Först ut är Dick Erixon, en på högerkanten omhuldad man som skrivit ett inlägg om att illegala invandrare är omoraliska. Exempel:

"Jag har inget emot ordnad arbetskraftsinvandring, cirkulär migration, där invandrare gör rätt för sig genom att ha jobb och betala skatt. Jag har heller inget emot en flyktingkvot där människor beviljas uppehållstillstånd. Men att personer som i strid med våra lagar tar sig in i landet illegalt, plötsligt skulle få rätt till alla de förmåner som gäller för dem som svarar upp mot alla skyldigheter, är att vända all logik uppochner."

Personer som i strid mot Sveriges lagar tar sig in i Sverige illegalt, ja, vad ska man göra åt dem? Man kanske kan bli bättre med information om hur man tar sig in i strid mot Sveriges lagar på ett legalt sätt? Jag gissar dock att Erixon svar skulle bli ett och samma:

"Det är djupt orättfärdigt. Ett brutalt svek mot svenska folket."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0