Välkomna till Herr Busschauffören och hans vänner!

Den här bloggen är tänkt som ett sätt för mig, en 32-årig svensk bosatt i främmande land, att berätta om saker jag bär inom mig. Det gäller barndomsminnen eller senare intryck, men framförallt saker som jag finner absurda eller allmänt konstiga. En hel del grejer jag var med om när jag var liten är egentligen helt bisarra när jag tittar tillbaka på dem nu, men på den tiden var det en del av vardagen och jag gjorde inte så mycket annat än att acceptera dem.
Den sistnämnda attityden ändrade jag i 20-årsåldern och numera tycker jag man bör iaktta en allmänt kritisk inställning till de intryck man får. Bara på detta sätt förs vetenskapen framåt. Vetenskapen är unik genom att den har en alltigenom skeptisk attityd till allt - bl.a talar man inte om sanning, det handlar bara om modeller. Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0