Stämningsmusik

När vi gick i högstadiet var vi ute på fler skolresor. En var en kombinerad årskursresa till Stockholm där vi bl.a gick på Vasamuséet och Gröna Lund. På Gröna Lund gick jag och en kompis och lyssnade Svenne Rubins, som uppträdde där just då. Men en av de "coolare" killarna, Magnus, hade med sig en bergsprängare som konstant spelade tre sånger, "What is love", en reggae-låt jag inte minns namnet på, och något av Tomas Ledin.

What is love är smått legendarisk:



Tomas Ledin tänker jag inte länka till.

Den andra gången de här låtarna konstant spelades var när vi åkte på klassresa till Finland. Det var rätt kul av olika skäl, bl.a för att det var då jag första gången fick se folk sjunga karaoke, men också för att Helsingfors var som en mindre variant av Stockholm. Där [Helsingfors] gick vi bl.a på Tekniska Muséet, där det fanns en liten monter med "kaosforskning". Sand rann från ett kar en meter ovan synhöjd, och skapade en liten hög där nya sandkorn rann i en specifik riktning. Man kunde ta på sanden men en skylt bad oss att inte göra det. En grupp finnar bakom oss gick fram och rörde kraftigt runt i sanden under högljudda kommentarer och mycket skratt. Det tyckte jag var roligt. Förhoppningsvis påverkades inte kaosforskningen negativt av detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0