Lustiga skyltar

Biblioteket där jag bodde luktade damm, progressivt 70-tal och kommunalhus i största allmänhet. En gång i tiden, när kommunerna var mycket mindre, hade trakten haft sin egen förvaltning och då var det här mötena hölls. Mittemot biblioteket låg Försäkringskassan. I entrén satt en skylt med två eller tre överkryssade hundar och texten "Vi får inte följa med in". Jag antar att det skulle vara sött, men jag tyckte det var knasigt att de själva berättade vad de inte fick. Det är lite som de där reportagen där ungdomar berättade att de fick köpa alkohol trots att de inte får. Jag vill se mer reportage i framtiden om hur Hamid, 24, lyckades ta sig in i något västland trots att han inte får. Det är samma absurditetsgrad.

Kommentarer
Postat av: Puterman

Mycket trevlig blogg detta. Det låter som om du skulle komma från ett ställe som liknar det där jag växte upp, även om det finns uppenbara skillnader. Jag bor t.ex. inte i ett annat land.

2009-09-01 @ 19:28:19
URL: http://ptrmn.blogspot.com
Postat av: Simon

Strålande. Bra blogg!

2009-09-01 @ 22:28:33
URL: http://tjohejtjohej.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0