Jonas Östin och Tuppen

För första gången ska jag presentera ett ickefingerat namn på den här bloggen, eller i varje fall ett ickefingerat öknamn: Tuppen. När jag gick i mellanstadiet var det en kille som kallades så i högstadiet, och jag fick intrycket att han var lite "crazy" så där, rentav så pass att han inte hade något emot att kallas Tuppen.

En dag uppstod en konflikt mellan honom och Jonas Östin. Hela skolan gick till en gemensam matsal, "matan", och högstadieeleverna kunde praktiskt komma till entrén genom en form av ramp. På rampen hånade Jonas Tuppen bl.a med hjälp av sitt öknamn, och Tuppen svarade genom att kalla Östin "Svullo". Detta var ganska passande. Östin var kraftig på mer än ett sätt, och denna svordomsduell ledde till handgemäng.

Efter ett tag dök två lärare upp för att hålla isär parterna, och halvtannat år senare flyttade Tuppen från Ödeskog [fingerat namn]. Det kan bara finnas en herre på täppan, och Jonas Östin var den okrönte slagskämpen. Helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Simon

Wow, du disclosar orten som det hela utspelar sig i!

2009-09-03 @ 23:10:46
URL: http://tjohejtjohej.blogspot.com/
Postat av: Herr Busschauffören

Jävulen, det har du rätt i! Men nu har jag fixat ett fingerat namn även på orten.

2009-09-04 @ 06:50:04
Postat av: Puterman

Tuppen var inte så crazy, och han gillade inte att kallas så, men förklaringen han gav när han bytte skola var ganska legendarisk: det var snyggare brudar där.

2009-09-05 @ 22:14:39
URL: http://ptrmn.blogspot.com
Postat av: Herr Busschauffören

Makes sense. Tuppen var nog mer av en spännig kille, men jag var för liten och i fel stadium för att förstå hur det förhöll sig.

2009-09-06 @ 18:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0