Gnäll från Herr Busschauffören

I samband med den här Anna Anka-historien kollade jag upp lite vanliga bloggar och den svenska bloggosfären bredde än en gång ut sig inför mina ögon. Det är rätt kul att så många har sina egna hemsidor (för det är det det är, egentligen) och skriver av sig, men när jag ser vad som är populära bloggar blir jag alltid lätt beklämd.

Jag tänker inte nämna namn, men det här verkar vara framgångskoncept i det avlånga landet om man är tjej:

* Man ska vara väldigt ung.
* Man ska skriva om mode och smink.
* Hälften av det man skriver bör vara engelska kortkommentarer i stil med "love it huh" eller "I'm great" (extrapoäng om man använder ´ istället för ')
* Mängder av bilder på kläder, stövlar och väskor.
* Mycket bilder på en själv med diverse korta kommentarer.
* Man ska skriva om sina vänner som om det vore helt självklart vilka de är (Cissi och Elin är redan över på förfest, shit alltså)

Antingen detta, eller så är man kille och driver en trist högerblogg där man skriver om det höga skattetrycket i Sverige (och länkar till Johan Norberg och Johnny Munkhammar). Eller så driver man en okommenterad fotoblogg där diverse olika personer lämnar spirituella kommentarer som "snygg bild det är väl canon d50 du använder mvh anders".

Eller så bloggar man som Herr Busschauffören och är en trist, gnällig liten typ. Den riktiga Herr Busschauffören är dock alltid glad, ett trevligt personlighetsdrag som jag någon gång ska berätta mer om. Han hälsar dessutom alltid med "Häj".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Satt just och läste om Anna Odell. Såg på DN's webb-tv några korta klipp av hur hon omhändertas på bron. Det är ju inte direkt våldsamt, men ser inte heller så trevligt ut.



Hela händelsen belyser på något vis offentligt anställda personers rädsla att skadas i tjänsten och maktmissbruket och våldet som kommer av det. USA är förstås alltid värst: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=54162036

2009-09-20 @ 19:07:06
Postat av: hjon

PS Det var jag som skrev det. DS

2009-09-20 @ 19:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0