DAMP

Jag glömde berätta en grej i förbigående inlägg, och det var att Kalle senare fick diagnosen DAMP. Det innebär att det ickedeterministiska centret för fri vilja i hjärnan antingen slutat fungera eller inte anropas innan handlingar beslutas. I alla fall är det ungefär så det förklaras, och åtskilliga i trakten hade den här diagnosen.

Flera hade DAMP:

* Kalle Tellin.
* Jonas Östin.
* Wille Korsén (i alla fall antar jag det, han var ungefär lika bisarr som de andra)

Jonas Östin är ett speciellt exempel. Han blev frälst och lugnade ned sig. Han sade inte rakt ut att Jesus tagit bort DAMP:en, men det var troligen det han menade. Jag såg honom då och då på bussen och han såg ut som en av de där snälla kroppsbyggarna man ibland ser.

PS. Apropå snälla kroppsbyggare, så hörde jag en gång en sådan säga en sak jag tyckte var så bra:
- Kineserna är j-t smarta alltså. Vet ni vad de säger, va. De har ett ordspråk, "don't pay for nothing", va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0