Tillbaka

Herr Busschauffören är tillbaka! Tack för alla som hjälpt till och stöttat under den tid vi varit borta, eller något. Eller jag vet inte. Hursomhelst, idag såg jag en nyhet om att Jan Helin försvarar en debattartikel Sverigedemokraterna fått införa i Aftonbladet:

Aftonbladet tar debatt med SD

Jag tycker dock Helin visar på en skrämmande undfallenhet från de goda krafterna och har några förslag på hur svensk demokrati ska förbättras för att inte falla offer för de hemskheter som inträffat i Danmark, Österrike med flera:

* Förbjud åsikter som avviker för mycket från det normala. Det normala bör definieras som "hälsosamt" för att inte inkludera majoritetsåsikter som vi idag vet är fel (som att läsa Der Stürmer för dagisbarn).
* Registrera alla åsikter i Sverige så att vi bättre kan förstå var odemokratiska åsikter finns och "stödåtgärder" därför bör sättas in.
* Sätt upp högtalare landet över som förkunnar fina, hederliga uppfattningar. Anti-rasism, jämställdhet och demokrati bör predikas dagligen så att flanörer kan höra dem och inte lockas till felaktiga idéer.
* Välj ut en god medborgare varje år och ge priset "Årets medborgare" till vederbörande. Priset bör gå till en person som gjort landet bättre. Organisera studiecirklar om personen i fråga.
* Låt alla medborgare mellan 18 och 65 år svara på instuderingsfrågor om rasism åtminstone en gång om året. Dessa studiedagar, som de bör kallas, bör organiseras av landstingen.

Det här tror jag kommer att göra stor skillnad!

Kommentarer
Postat av: Puterman

Jag skulle även föreslå att vi följer Jan Kasperskys råd och inför pass på internet, så att man inte kan surfa anonymt. Det är bara folk med dåliga åsikter som behöver vara anonyma.

2009-10-19 @ 21:30:53
URL: http://ptrmn.blogspot.com
Postat av: Herr Busschauffören

Precis. Ingen som har rent mjöl i påsen behöver oroa sig.

2009-10-20 @ 04:33:28
Postat av: Simon

Min förhandstippning vad gäller Årets Medborgare är nog Anton Abele (http://youtube.com/antonabele), som går till val på att just förbättra samhället.



Vad tänker du att Forum för Levande Historias roll i denna framtida utopi ska vara?

2009-10-20 @ 12:45:18
URL: http://tjohejtjohej.blogspot.com/
Postat av: Jon

Blanda inte ihop den här bloggen med den andra nu. Berätta om din barndom!

2009-10-20 @ 22:55:18
Postat av: Herr Busschauffören

Simon: Forum för Levande Historia skulle kunna ha en styrande roll över regeringen. De skulle kunna ta Konstitutionsutskottets plats.



Jon: Point taken. De här senaste inläggen är lite abnorma kan man säga, pga min hiatus här och andra saker. De motsvarar en kurva som är lugn men beter sig underligt mellan -2 och 2.

2009-10-21 @ 04:28:20
Postat av: Herr Busschauffören

Simon: Stort tack för tipset om Anton Abele! Jag tror den här killen kan gå långt (åtminstone om han lär sig artikulera bättre. Jag artikulerar själv ganska dåligt, men så är jag inte politiker heller) En sak han säger har jag bestämt mig för att ta fasta på, nämligen att berätta för polisen vad jag tycker om dem, så att de får reda på det. Jag funderar på att skriva brev som ett första steg.

2009-10-21 @ 04:36:53
Postat av: hjon

Jag blev så till mig att jag glömde skriva under pseudonym...



Ny vill jag att du ska vara min SYO och hjälpa mig välja väg i livet: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hiatus

2009-10-22 @ 11:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0