Ännu en galenskap

För några dagar sedan blev jag varnad om att höghuset jag jobbar i hade en anordning på framsidan som kastade ned is och andra grejer från taket, och medan detta pågick var entrén på framsidan stängd och det närmaste området märkt med tejp så att ingen skulle få något i huvudet och komma till skada. Det fick mig att återknyta till ett minne i lågstadiet när vår fascistiska lärare berättade att just en sådan skulle komma till vår skola. Den påstods heta "skylift" och var extremt farlig. Vi kunde i princip inte komma in eller ut ur någon av skolbyggnaderna, och skulle vi gå ut på fel sida så svävade vi i livsfara.

Jag tror de här erfarenheterna är anledningen att jag har så svårt för överdrivna uttalanden. Varför inte bara berätta att det finns en mojäng på någon sida av byggnaden som kan vara farlig om man kommer för nära, och se till att ha en del säkerhetsåtgärder så att ingen kommer i närheten? Varför hota med diverse hemskheter? Fruktade hon att ingen skulle bry sig om hennes uttalanden om hon inte var hotfull nog?

Jag bävade nästa dag när "skyliften" skulle göra våra liv osäkra. Givetvis hände ingenting. Ingen fick något i huvudet, men jag kände en massa onödig nervositet.

Kommentarer
Postat av: hjon

bump

2010-03-06 @ 21:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0